Μες στο έτοιμο και καλλιεργημένο, μισογυνικό κλίμα, ήρθε, λοιπόν, το Greece’s Next Top Model (3ος κύκλος παρακαλώ…), να υπηρετήσει μια μόδα που ως υψηλή δημιουργία δεν υποστηρίχτηκε πότε και να αναδείξει μοντέλα για τις πασαρέλες των οίκων που δεν έχουμε.Το σώμα ως πατρόν, ανάλογα τη μόδα της εποχής! Με αισθητική ομοιομορφίας! Με κατακραυγή αν κάποια έχει ίσως άλλο σωματότυπο, μεγάλωσε ηλικιακά ή δεν μοιάζει τέλεια.Υφος αυθεντίας, υποτιθέμενη αμφισβήτηση προτύπων, που, αμέσως μετά, οι κριτές δηλώνουν ότι επιθυμούν θέτοντας την ομορφιά ως υπόθεση ψηφοφορίας και έκθεσης, με μεζούρα στο γυμνό σώμα.
Όλα αυτά γιατί; Με την πρόφαση πως θα βρεθεί ένα σπουδαίο μοντέλο στην Ελλάδα, τη χώρα που δεν έχει μόδα, αλλά και τα τελευταία χρόνια στον ήλιο μοίρα, και να υπηρετηθεί μια βιομηχανία που δεν στήθηκε ποτέ, από κορίτσια που, όταν μεγαλώσουν, θα γίνουν influencer.
Αναρωτιέμαι ειλικρινά πρός τι οι απορημένες φάτσες των κριτών όταν αντικρύζουν κοπέλες που έχουν πειράξει το σώμα τους, λες και ο κόσμος της μόδας πήγαινε ποτέ χέρι- χέρι με το Body Neutrality κίνημα. Ποιός έχτισε την όλη μόδα της τελειότητας κύριοι; Ένα ολόκληρο σύστημα lifestyle που εδώ και δεκαετίες προωθεί ακριβώς αυτή την εικόνα, τις ακατάσχετες παρεμβάσεις ενάντια στις ατέλειες και το 90-60-90 για την κατοχύρωση της ευρείας αποδοχής, κατακεραυνώνει μια κοπέλα για την επιλογή της να «πειράξει» την εικόνα της, γιατί ξαφνικά το “φυσικό” είναι η νέα τάση.
Στήνουνε κοπέλες στον τοίχο, ενώ υπόλογη είναι η βιομήχανία της ομορφιάς που μας παραμύθιασε με την ιδέα του αψεγάδιαστου σώματος και προσώπου, τα πρότυπα άνευ τρωτών σημείων. Κι δεν μπορούμε να τα ρίχνουμε όλα στο instagram, γιατί ναι μεν είναι η πλατφόρμα καλλιέργειας ανασφαλειών του σήμερα, αλλά τόσες δεκαετίες αυτές οι αντιλήψεις χτίζονται από τις φυλλάδες και τα περιοδικά, τις διαφημίσεις και τις καμπάνιες. Το instagram ήρθε απλά για να τα επιβεβαιώσει και να σκουντήξει κάθε κοπέλα, να της πει οτι και συ μπορείς να κερδίσεις κάποια λεπτά ιντερνετικής δημοσιότητας, κοίτα κι άλλες απλές καθημερινες κοπέλες σαν κι εσένα το κάνουν. Μεγαλύτερη βάση ταύτισης λοιπόν , καθώς το σγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο απευθύνεται σε όλους με διαβατήριο στην “επιτυχία” το να είσαι όσο πιο κοντά στα πρότυπα γίνεται.
Εφόσον λοιπόν ο νέος νόμος του κόσμου της μόδας είναι η Φυσικότητα, ας συνειδητοποιήσουμε οτι αυτή πάει πακέτο με τις ατέλειες. Είναι αφύσικο να μην υπάρχει κανένα ψεγάδι σε έναν άνθρωπο. Εστω κι αν αυτό τον κάνει να φαίνεται …” ούτε όμορφο, ούτε καν συμπαθητικό”.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι το Next Top Model, δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα τηλεσκουπίδι reality. Οι διαγωνιζόμενες έχουν επίγνωση του πού συμμετέχουν, σαφώς, αλλά δεν έχουν άποψη του μαγειρέματος του μοντάζ και φυσικά προσειλωμένες στο όνειρό τους, βλέπoυν το παιχνίδι ως μια ευκαιρία και όχι ως μέσο κέρδους. Εφόσον η τηλεόραση καθρεφτίζει τους τηλεθεατές της, σε μια κοινωνία που ο κόσμος θέλει να κοιμάται και βαφτίζει κοινωνική κριτική το κράξιμο, τέτοια προγράμματα θα προσφέρονται.
Δεν είναι οτι περιμέναμε όντως κάτι άλλο, αλλά, να, είναι που η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία. Επιβεβαιώθηκε πάντως για πολλοστή φορά πως σκοπός του παιχνιδιού,όπως και κάθε τέτοιου ύφους προγράμματος, δεν είναι να αναδείξει κανέναν, αλλά να κάνει τηλεθέαση. Στο κάτω- κάτω, λες και μας πειράζει που μας λένε ηλίθιους μές στη μούρη μας, που τρέφουν το μισογυνισμό και τις ανασφάλειες μας, που βγάζουν κι άλλο χρήμα στην πλάτη μας και εν τέλει, ας ποδοπατηθεί και η αυτοεκτίμηση ενος άπλαστου ακόμα κοριτσιού. Θα το ξεπεράσει. Εξάλλου πώς αλλιώς θα παραμείνει ισχυρή η βιομηχανία της ομορφιάς…ε ;
Η τρυφεράδα θα σώσει τον κόσμο.
Γράφω γιατί αλλιώς θα σκάσω.